Українські дороги обладнали датчиками ваги і відремонтують 90% трас держзначення

1 балл2 балла3 балла4 балла5 баллов (Пока оценок нет)
Зміст статті

    До кінця поточного року Укавтодор відремонтує 90% доріг державного значення. Про це повідомив перший заступник міністра інфраструктури України Володимир Шульмейстер, передає НБН. "До кінця поточного року планується ліквідувати ями на 90% мережі автомобільних доріг державного значення",- йдеться в повідомленні. При цьому у відомстві зазначили, що на сьогоднішній день ямами уражено 5,8 млн кв м на 57 тис. км доріг. "З них вже відремонтовано 563 тис. кв м на 6,4 тис. км", – уточнив Шульмейстр. За його даними більше половини виділених коштів Укравтодору в 2015 році будуть витрачені на ліквідацію руйнувань. "В залежності від погодних умов на роботах з ліквідації ям в даний час задіяні до 10 асфальтобетонних заводів, понад 120 одиниць основної та додаткової техніки і понад 25 робочих бригад щодня",- зазначають в Мінекономіки. При цьому заробітна плата одного робітника-ремонтника становить менше 2,5 тис грн. "Середня заробітна плата робітника-ремонтника з початку 2015 року склала 2291 грн",- зазначає заступник міністра. Раніше повідомлялося, що орієнтовна нормативна вартість будівництва одного кілометра автомобільної дороги першої категорії (дорога з обов’язковою розділювальною смугою і 2-4 смугами для руху в одному напрямку) у прив’язці до цін 2015 року коливається в межах 70-100 млн грн. Про це 3 квітня повідомив голова Державного агентства автомобільних доріг України ("Укравтодор") Сергій Підгайний, передає прес-служба підприємства. Згідно з повідомленням, орієнтовна нормативна вартість реконструкції 1 км автомобільної дороги I-ї категорії коливається в межах 40-80 млн грн, капітального ремонту – 20-30 млн грн, поточного середнього ремонту – 8-12 млн грн. "Остаточна ціна кожного з видів робіт формується на основі проектно-кошторисної документації. Вартість залежить від рельєфу місцевості, геологічних умов, наявності місцевих дорожньо-будівельних матеріалів, необхідності облаштування штучних споруд різних конфігурацій, освітлення і ряду інших факторів", – цитує Підгайного прес-служба "Укравтодору". Разом з тим, у "Укравтодор" вважають, що будувати дороги в Україні набагато дешевше, ніж в інших провідних країнах світу. Як доказ Держагентство автодоріг наводить дані Державного дорожнього науково-дослідного інституту їм. Шульгіна, згідно з яким вартість будівництва 1 км автомобільної дороги першої категорії в США становить 10 млн дол., у Канаді – 11 млн дол., а в країнах Європи – від 10,5 млн дол. до 14,5 млн дол. У той же час, у відкритих джерелах відсутня офіційна інформація про рівень оплати українських дорожніх працівників і співробітників європейських дорожніх компаній. "Укравтодор" також оцінив потребу у фінансуванні дорожнього господарства, зокрема, для проведення капремонту автомобільних доріг державного значення – мінімум в 500 млрд грн. "В умовах дефіциту коштів найбільш ефективним та економічно вигідним вважається поточний середній ремонт. Він дозволяє позбутися від основних дефектів покриття на тривалий період. Враховуючи зношене стан дорожньої мережі, доцільно ремонтувати таким чином хоча б 10 тис. км на рік, що потребує щорічного фінансування галузі на рівні 100 млрд грн", – підкреслив Підгайний. За його словами, обсяги минулорічного та цьогорічного фактичного фінансування дорожнього господарства свідчать про те, що держава не в змозі забезпечити таку суму витрат, а коштів, передбачених держбюджетом на ремонт і реконструкцію доріг в цьому році в розмірі 3,4 млрд грн, "ледве вистачає на забезпечення експлуатаційного утримання в мінімальному обсязі". Керівник "Укравтодору" також зазначив, що після зимового періоду стан дорожнього полотна різко погіршився, і до недавнього часу дорожники виконували тільки аварійні роботи по усуненню дефектів, однак найближчим часом за сприятливих погодних умов вони приступлять до виконання планових робіт. "На сьогоднішній день уражено ямами 5,8 млн кв. м, і це не остаточний результат. До кінця року ми очікуємо збільшення цього показника як мінімум на 20-30%. Процеси руйнування покриття вже перевищують минулорічні показники майже в три рази, тому наш пріоритет – збереження дорожньої мережі. Для цього ми робимо все можливе", – підкреслив Підгайний. Однак, за його словами, незважаючи на те, що більше половини передбачених коштів буде спрямовано виключно на ліквідацію руйнувань, усунути вдасться тільки 40% ямковості.  Також директор департаменту розвитку доріг "Укравтодору" Сергій Цепелев повідомив, що вартість будівництва 1 км автодороги першої категорії в 2014 році варіювалася від 40 до 60 млн грн. В даний час понад 150 тис. км із 170 тис. км дорожньої мережі загального користування України потребують капітального і поточному ремонті або реконструкції. У 2013 році в Україні будівництво або реконструкція 1 км дороги першої категорії коштували 5,6 млн дол. (40-50 млн грн), будівництво або реконструкція 1 км дороги II категорії – 2,94 млн доларів, III категорії – 2,64 млн дол., IV категорії – 1,46 млн дол., V категорії – 0,3 млн дол. В залежності від пропускної здатності, кількості смуг руху, ширини смуг, проїзної частини, земляного полотна та інших критеріїв, автомобільні дороги України поділяються на 5 категорій. Перша категорія характеризується наявністю чотирьох і більше смуг і високою пропускною спроможністю на даній ділянці.   Майбутній директор департаменту доріг у Мінінфраструктури Роман Хміль заявив, що одна з його ініціатив як колишнього айтішника полягає в обладнанні доріг електронними датчиками ваги. Про це він сказав в інтерв’ю ЛІГАБізнесІнформ. "Під дорожнє полотно закладаються датчики, які в автоматичному режимі виводять в єдиний інформаційний центр показники ваги проїжджав по дорозі автомобіля. Таким чином, ліквідується контакт інспектора з водієм", – повідомив він. Одна така точка на шестисмуговій дорозі буде коштує 50 тис. доларів, а всього на Україну потрібно від 100 до 200 датчиків. "Це від 5 млн до 20 млн дол – невеликі гроші, які готове виділити як держава, так і приватні інвестори. Це вигідно, оскільки в Європі одна така точка (за рахунок штрафів) окупається за один місяць", – підкреслив він. Хміль додав, що ще одна IT-технологія, яку він збирається розвивати, – це моніторинг якості дорожнього покриття силами самих автолюбителів. "З допомогою додатка для смартфона фіксуються вібрації в рухомому автомобілі. Інформація викладається на сайт Uaroads.com, де можна побачити інтерактивну карту стану доріг", – сказав він. Хміль визнав, що це не дуже точна технологія, але більш оперативний, ніж та, яку використовує зараз Укравтодор, запускаючи на дороги спеціальні автомобілі. Нагадаємо, наприкінці березня Міністерство інфраструктури оголосило про початок реформи дорожнього господарства в Україні, в рамках якого Укравтодор припинить існування в його нинішньому вигляді. У рамках реформи до 2020 року процентр незадовільних доріг повинен скоротитися з 97% до 10%.

    admin

    Експерт з видачі грошей у борг